יום שישי, 3 בדצמבר 2021

זִכְרוֹן אמנוּת 4

 

הלכתי מדי פעם אל החנות הזאת שהוציאה לאור את מגזין האמנוּת הקטן, ודימיתי שהאיש שנתן לי שם את החוברות הדקות האלו היה עצמו המוציא לאור, וזה היה בארץ זרה עם נדיבוּת של חנות לחומרֵי אמנות שמוציאה לאור כתב עת על אמנות, ועם נדיבוּת כתב העת הקטן שהציג קצת מתולדות האמנות ומתערוכות עכשוויות ולא היתה בו גאוותנות. 

אני רואה בו שוב את התמונות מרטרוספקטיבה לראושנברג, מתערוכת אמניוֹת נשים מ1550 עד 1950, מתערוכת ציוּר סיני מן המאה ה 14 עד המאה ה 20, מתערוכת צילומֵי דגֵרית שבהם גם אלו של דניאל וובסטֶר, בגלריה הלאומית לפורטרט, ואני רואה בעינֵי רוחי את ההעתקים בתערוכת הציורים הסיניים מאוסף ארתור מ. סקלר [ב-1976] שהוצבו ליד הציורים המקוריים, והם קצת כמו הציורים שנעשו בתוך מסורת החזרה על הסגנונות הסיניים הקלאסיים, חֶזיונוֹת חזיונוֹת זה ליד זה, לא שואלים על יכולת הזיהוי של הקהל. 

 

 

ועוד נדמה לי שהאיש בחנות היה גם הכותב בכתב העת הקטן, ואני מתפלאָה על כל זה, וכמין חיזיון במחשבותַי חוזרת אלי גם מין זָרוּת של פרחֵי הגדר הוורודים המוחשיים הפלסטיים כל כך, שם באביב, לתאר לי את מה שלא תיארתי לי אז, אולי גם את אהבת הזָרוּת ההיא, ומִתבהרוֹת אותן חזרות חֶזיוניוֹת בציוּרים הסיניים ובהעתקים, המגדילות מאד את מה שנוכל לתאר לנו.       

 

 

[כתב העת יצא לאור על ידי  Macco, בֶּתֶזדה ]

 

 



                                                     

מגזין האמנות של חנות חומרי האמנות בבתזדה.

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה