יום שבת, 10 במאי 2025

מבקשים שצורת האור של פְּנֵי אלֹהים תהיה צורת פְּנֵיהֶם [שיחות על תהִלים עם ישראל פיבקו]

 

שאלנו על ״נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה״, כי למה יש אור לפְנֵי יהוה, וישראל אמר על קָרַן עוֹר פני מֹשֶה כי כמו עבודה זרה בהפיכת פְּנֵי אלֹהים ופְנֵי האדם לשני ממדים, עוֹר וקרינה, ואור פניך הוא קרינה מפניך, והם מבקשים שאור פניו של אלֹהים יהיה עליהם, שיבינו את דרכי אלֹהים, שיקבלו את אלֹהים ואת צורתו עליהם בלי אֲפֵלָה, כי החושך היה המצב הטבעי, הראשון, וכאן התגלוּת של אלהים דרך משהו בהיר יותר, והם כמעט מבקשים שצורת האור של פְּנֵי אלֹהים תהיה על פניהם שלהם, תהיה צורת פניהם. 

ולא ידענו לגמרי מהו נְסָה, ולא רצינו את הפירושים של הפרשנים לנְסָה שמעלימים את הקושי, מעלימים אפשרות של משמעוּת שאנחנו לא יודעים מהי. והעדפנו את המִלה הזאת בלי הפירושים, העדפנו איזו הרגשה שלנו, כאילו ראינו משמעוּת חזקה. 

 

 

תהִלים ד: נְסָה־עָ֭לֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְהוָה 

 

שמות לד: וְרָאוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת פְּנֵי מֹשֶׁה כִּי קָרַן עוֹר פְּנֵי מֹשֶׁה

 

 

 

[רש״י: "נסה עלינו" - הרם עלינו לנס את אור פניך לשון הרימו נס [ישעיהו סב] ארים ניסי ל"א נסה עלינו רפנבל"ר בלע"ז כמו [זכריה ט] אבני נזר מתנוססות ]

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה