חזרַת גילוי-העריות ב״הנִבחר״ לא רק בגלל הצורֶך בעומק החטא אצל הנבחר אלא גם בגלל צורך חזרַת דברים [תשובתם] בסִפרוּת של תומס מאן.
וכמעט כמו הכרחיוּת תשובַת הסיפור הישן בתוך הסיפור החדש של תומס מאן [קצת כמו ״תשובת״ ספר בראשית ב״יוסף ואֶחָיו״] כך הכרחיוּת תשובת גילוי-העריות.
אבל אולי רק כמו תשובתם הרגילה של דימויים, הדומים לישָנים ושוֹנִים מהם, אני יכולה לחשוב, ובכל זאת נדמה לי שתשובת המותר והאסור ותשובת דברים אחרים בסִפרוּת של תומס מאן הן כצעקות המהדהדות מראשֵי הרים.
״...הרי שהיה בזה משום תופעת הגלגל החוזר ותשובת הדברים בהוֹוה – הוֹוה חדל עִתים...״. יוסף ואחיו, תומס מאן.
״...מחמת תשובת האירועים על ידי העבר שהפך להווה, הוא הוא אברהם, שבא ממזרח וקנה את השדה...״ [על יעקב כשקנה את חלקת השדה בשכם]. יוסף ואחיו, תומס מאן, מגרמנית מרדכי אבי שאול.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה