בשבוע-הַסֵּפֶר שירה חדשה, שירה צעירה, חברתית, ערספואטית, ואחר-כך שוּב שירה מודרנית, ושירה ישָנה, עם "זֹהר", ו"לפני ארון הספרים", ו"העינים הרעבות", ועם "...זה הָעֶרֶב הַטֻּמְטוּם בָּא וּמְפַזֵר אֶת אֶפְרוֹ עַל אֶרֶץ וּמְלוֹאָהּ", כמו מסתורין גדולים, עדיין כמו מסתורין גדולים, קצת כמו הטומטום עצמו, שמינו אינו גלוי, שהוא סתום, וגם "הֲנִבְנִים שָם עַתָּה עוֹלָמוֹת, וְאִם עַתָּה נֶחְרָבִים?" קצת סתום, לא מגלה הכל, כי רק בעבר הרחוק מאד שלוֹ נמצא המִדרש על "את הכל עשה יפה בעִתו"[קהלת] "... אמר ר' אבהו: מכאן שהיה הקב"ה בונה עולמות ומחריבן, בורא עולמות ומחריבן, עד שברא את אלו... ר' אלעזר אומר: זה הפתח פתוח עד התהום שנאמר וירא אלהים את כל אשר עשה והנה טוב מאד", ומדוע המסתורין של הערב הטומטום זוהר קצת בתוך כל זה, כמעט כמו מסתורין הפתח הפתוח עד התהום, אולי גם מפני שלוֹ עצמו יש עבר רחוק ומלא כל כך, עם הסָפֵק, ועם האיסוּר והפטוֹר, וכמובן, פתאֹם מִלים ישָנות נהיות קצת נִסתרות או מתפרצוֹת מאד גם בגלל יושנן, ו"כָּל עֲתֶרֶת הַגְּוִיָּה הזאת" מן השיר "העינים הרעבות" מתפרצת כך, וגם "וָאֶשְֹבַּע חדשות ונצוּרות ונפשי עָיְפָה לַחֲלִיפוֹת" מהשיר "פְּרֵדָה", וכמובן, היושן של השירה הזאת מתפרץ חליפות בתוך החדשות, וכמובן, גם בשירה החדשה, הצעירה, מופיעים הסתום, המתפרץ, האיסורים שלה, אף על פי שלעתים מופיע בה המוסבר מִדַּי, ואף על פי שנדמה שבשבוע הזה כל השירה הרבה כמעט מתערבבת, המסתורין כמעט זוהרים בחלקהּ, ומבדילים אותו מחלקהּ האחר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה