יום שישי, 18 בנובמבר 2022

וגוֹנֵי זמנים שטָבעו בו [2]


"כשאני חושבת עכשיו על מה שקרה אחר כך, הוסיפה, נדמה לי שכבר אז, בזמן המלחמה, ראה את האופן שבו דברים חוזרים, וכשהמחלה של סמדר אכן חזרה הוא שאל אם ייתכן שהגוף רק חוזר על מה שהוא כבר מכיר, כאילו רצה לחשוב שהיא רק הֵד למה שהיה, אבל עכשיו אני מבינה שהרגיש את החזרתיוּת, שהיא מעֵין סיבה עמוקה, ושאולי כבר יכול היה לדמות לעצמו את המשך הסכסוך, כשעתידה תחזור לבית המשפט..." [הגדרַת הצמחים. הוצאת כרמל]. 

ובכל זאת אחרי כן הֵד המחלה, בָּבוּאַת המחלה, הערטילאיים הלא-נִמְדָּדִים, הכרחיוּת החזרה המסוימת בגוף כמו חזרַת תכוּנוֹת וכהמשכיוּת תכונות, טבועות בו. וכבר בלי רפואה, בלי הִזדקקוּת לה, כי רק הֵד המחלה ובבואַת המחלה בַגוף, ידועים רק לו, כמו מַרְאוֹת הרים ושדות וחיות שהִכיר, ושנטבעו בו, וגוֹנֵי זמנים שטָבעו בו, והוא כמו צף שוקֵט מתאים למים ולאוויר ולחזרות ולהֵדים ולבבואות ולעופות החולפים ולחַיּוֹת השדה. 

 

דבר אחר. בכריכת הספר החדש מין חזרה אל ציוּרֵי הים והספינות של פיץ הנרי ליין, כמין דמיון לחזרָתוֹ של פיץ הנרי ליין שוב ושוב אל דימוּיֵי הים והספינות, וכבר נדמֶה שדברים שהִכירה שָבים בה, ידועים לה, טבוּעים בה, נמשכים כגוֹנֵי הזמנים שהִכירה.    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה