יום שני, 4 במרץ 2019

דימוי בתוך נוֹף. וכומתת סייסים על הדשא.

הדימוי בתוך הנוֹף הזה, דימוי הטענות הידועות כל כך על יחסי אדם ארץ וטריטוריה, ובכל זאת, מראֵה האדם-הכִּסא-השמשיָה האדומה-המשולש בתוך הנוף מפתֶה את המחשבות. כמו דבורים הבאות אל פרחי השדה באות המחשבות אל המראֶה הזה, להגיע אל תוככי המראֶה
ולַתמונה, לַתמונה המצולמת של האדם-הכסא-השמשיה האדומה-המשולש, יש  זִכרונות מתמונות אחרות, מתמונות האמנות, משטחי הציורים, מהתבלטות האובייקטים של הציורים, מבידוד האובייקטים, מהפתעת הבידוד שלהם
ונדמה לי שאחד הזכרונות שלה הוא מהרישום "כומתת סייסים על הדשא" של יוזף בויס. כומתת הסייסים בתוך השטח הגדול וכל מה שהיא עושה שם, בכל השטח הזה רק היא, כמעט בכל העולם רק היא.
וכאילו טעיתי, כי יוזף בויס אמר שתוכן הרישומים שלו הוא שאלת החירוּת האנושית, גם אם כל מה שאתה רואה הוא כומתת סייסים על הדשא, ומה לאחיזת הטריטוריה של האדם-הכסא-השמשיה האדומה ולשאלת החירות האנושית של בויס, אבל הרי האדם-הכסא-השמשיה האדומה נראים בתוך הנוף כמעט כמו כומתת הסייסים בתוך העולם, שאין אחֵר לו.


                    

Martin de Lucas [" investigates relationships between individuals, the landscape and the territory" Aesthetica Magazine
  [.  
"Interested on the relationships between people and the territory of a planet, the Earth, that transcends us in age and about which we have a strange, and intense, sense of ownership." [ http://martindelucas.com/img/pdf/english.pdf       ]



 כומתת סייסים על הדשא, 1969 יוזף בויס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה