הוא בוודאי תיאר לו את הסכנות האורבות לַציוּר באלגוריה, בסמליוּת, בצירוף הנופים הנשֹגבים והצמחים המופרזים הכמעט-סמליים, אבל כתב אחרי כן שהוא מקווה שזאת התמונה השלמה ביותר שצייר מעודו, כאילו מה שתיאר כהצצה של הרוח אל חיי הנצח בציוּרֵי "מסע החיים" היה יכול להשרות את הרגשת השלמוּת, וכאילו האלגוריה, הסמלי והנשֹגב הם אלה שיכלו גם להראות את מסע הרוח עצמה בתוך הזמן הרחב.
ומן ההתחלה רצה להגיע אל דבר דומה ברושְמוֹ לשִירוֹת הגדולות המביעות גם משהו מתולדות הזמן, כמו איליאדה ואודיסיאה, אף על פי שהאיליאדה והאודיסיאה עצמן לא נזקקו לאלגוריות ולסמליוּת אלא רק לגודֶל העלילות והדמויות בתוך הזמן ולגודֶל תמונת התְּאָרִים, ודימה לו שהציורים עם האלגוריה והסמליוּת יביעו דבר גדול בהרבה מחייו ומחיי אחרים, שאולי יִגַּע באֵלים.
ואפשר גם שראה את הפרזַת הצמחים והפרחים בציור "ילדוּת" כדומָה מעט לריבוּי התְּאָרִים שבאיליאדה ובאודיסיאה, ריבוּי התְּאָרִים היפים, כמו יפַת-ספסלֵי-החותרים, ארוכי השֵֹעָר, הרעננה ורודַת האצבעות, הנהדר, הדומֶה לאלים. כאילו ראה עוד שִכבה בגובהֵי הציוּר. וכאילו השִכבה הזאת, כמעט שכבת יופי בגובהי הציור, היתה יכולה להרחיב כל כך את הציור.
דימיתי לעצמי את הדברים האלה באותו זמן שחזרתי ושאלתי מדוע צוירו ציוּרים רבים כל כך בנושאי המקרא, וחשבתי שהנושאים המקראיים כאילו הציעו לציור גם את אפשרויות התיאוּר הגדול, המפואר, המבקש גם את רושֶם גודלו של הזמן, וחשבתי על הציורים הרבים כל כך שראיתי במקומות רבים במשך השנים, וחיפשתי באתר האינטרנט של הגלריה הלאומית לאמנוּת בוושינגטון את תערוכות העבר, והסתכלתי בצילומי ציוּרֵי "מסע החיים" [The Voyage of Life] של תומס קוֹל, מציירי הדסון ריבר סקול, ולא זכרתי אם ראיתי אותם בעבר.
The Voyage of Life is a series of paintings created by Thomas Cole in 1842, representing an allegory of the four stages of human life: childhood, youth, manhood, and old age
. מסע החיים: ילדוּת. תומס קול The Voyage of Life: Childhood
The Voyage of Life: Youth |
The Voyage of Life: Manhood
The Voyage of Life: Old Age
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה