יום שישי, 2 בדצמבר 2022

בחירת כריכת הספר בעייפוּת,

 

אוקטובר 

בחירת כריכַת הספר בעייפוּת, בביטוּל מה שדימיתי לי. וכמעט כמו שהיתה ההִתרגלוּת אל מה שדימיתי לי כך ההִתרגלוּת אל ביטוּל מה שדימיתי לי, ונהיים הדמיוֹנוֹת והביטוּל כמעט ידועים מדי, לא מסוגלים עוד לתבוע את רִגשותַי. 

 

בכל זאת, הצורֶך הברור בכריכת הספר לחזור אל הציוּרים של פיץ הנרי ליין כידיעת חזרתו של פיץ הנרי ליין שוב ושוב אל דימויי הים והספינות. אבל גם הצורך של כריכת הספר להכיר בגודֶל האמנוּת, בבדידוּת האמנוּת, שלא נועדה לה, ושאסור לה לשייכה לעצמה. 

 

ושוב אני מדמה לי שכאשר פיץ הנרי ליין חזר שוב ושוב אל הדימויים של הים הם הראו לו מה שלא יָכֹל להראות לו הים עצמו. 

 

נובמבר 

לרגע, כשקראתי על בֵּרוּא של יער, חשבתי שבֵּרוּא ובריאה הם כמין הפָכים, אבל, הרי קשה כל כך לדַמּוֹת שיש הֵפך לבריאה. 

ואחרי כן התחלת הקריאה על המגדלורים הנִדמים לאין סוף מגדלורים. 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה