יום שני, 11 בדצמבר 2017

השפעה וידידוּת.

ד"ר פרדי המבורגר שהזמין את ראוּל דופי להשתתף בניסויי הקורטיזון הראשונים  בבוסטון ב- 1949 חזר והופיע במחשבותַי גם בגלל קִשְרֵי הציוּרים שלו לציוּרֵי דופי. יכולתי לתאר לי איך הזמין את הצייר האהוב עליו לבוסטון אחרי שראה את תמוּנַת הידיים החולות שלו בכתב העת "לייף", אבל לא תיארתי לי לגמרי את קשרי הציוּרים
אבל עכשיו אני חושבת על הידידוּת שלהם שצמחה בזמן שטיפל בדופי, וכשהקורטיזון החזיר לדופי את היכולת לצייר. דמיונוֹת הרפואה והציוּר כמעט נקשרו אלו באלו בעיניהם
אני יכולה לתאר לי את מפגש הדמיונוֹת בתוך הזמן הקצר הזה. הם רוגשים ברגעֵי  המפגש, וכמעט מתמזגים לדבר גדול אחד. ההשפעה שלו עליהם גדולה כל כך. 
דופי צייר אז את "לה קורטיזון" ותרם אותו למחקר מחלות דלקות המפרקים. אני חושבת שהציוּר הזה לא טוב, אבל הוא יכול להזכיר את התקווֹת של דופי ושל הרפואה
ציוּר דיוקן של ד"ר פרדי המבורגר שצייר דופי וציוּר של פרחים שצייר ד"ר פרדי המבורגר נקשרים אליו במחשבתי. אני לא יכולה לראות באופן ברור מאד את ציוּר הדיוקן, אבל נדמה לי שהגוונים הוורודים שלו קרובים לצבעי הציורים האחרים של  דופי, ושהקלילוּת בו מצליחה לחדור אל קִרְבַת הרגשוֹת. דופי המשיך לצייר עוד כמה שנים ומת מדימום פנימי, כנראה בגלל הכמויות העצומות של הקורטיזון שקיבל. 
ציוּר הפרחים של ד"ר פרדי המבורגר נראֶה כמושפע מציוריו של דופי, אבל אין בו עומק ההשפעה. ד"ר פרדי המבורגר פנה אל מחקר הסרטן בשנים שאחרי ניסויי הקורטיזון. הוא הלך לעולמו בבוסטון ב 2001.   
   
  
   


                                                   
                                            

                                       Trente ans ou La Vie en rose by Raoul Dufy (1877-1953.  ראול דופי. שלושים שנה או החיים בוורוד.  



                                                                      
                            Raoul DufyRegatta at Cowes, (1934), Washington D.C. National Gallery of Art. ראול דופי. 



ראול דופי. דיוקן ד״ר פרדי המבורגר. 


לה קורטיזון. ראול דופי


ד״ר פרדי המבורגר. ציור בצבעי מים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה