יום ראשון, 5 בנובמבר 2017

הציוּר מַרְאֶה את הרָע.

לא בהצגַת הֶרֶג, חָמָס, עוול ובגידה מראֶה הציוּר את הרָע, אלא בְּגילוּי הלא-שָלֵם, חשבתי אחרי שי' אמר בשיחה שלנו שהרע הוא הלא-שָלֵם שברא אלֹהים, העולם הלא-שלֵם. כי תמיד הציוּר מראֶה את הלֹא-שָלֵם, ואת הַכָּרָתוֹ. ולפעמים הוא כָּמֵהַּ אל עולם שלם או אל מה שחָסֵר.        
ציוּר המלחמה הימית The Dutch burn down the English fleet before Chathamמראֶה את הלא שָלֵם כמעט כגילוי גדול
אני רואה בו את הבעַת מַראוֹת הרוּחַ הגדולים, שבהם הקרב המצויר הוא פרט בתוך מרחקים גדולים, מתבהרים, עם יְפִי העשן המואר באור השמים הגבוהים, ואת הִשתוקקוּת מראוֹת הרוּח אל עולם שָלֵם. אבל הם לא ישיגו אותו. הם רק יביעו את הרצון שהוא יהיה. 
הציור של ריצ'רד דיבנקורן, "אושן פרק  54 ", כמו מנסה לגבור על אי שלמוּת העולם על ידי הצגת ריבוּי עצום של שִכְבוֹת המחשבה, כִּשְלֵמוּת המחשבה. שְכָבוֹת שְכָבוֹת, שכולן נשמרות, וממלאות את הציוּר. אבל שִכבות המחשבה עצמן נִכְסָפוֹת אל מה שאינן מכירות, אל החָסֵר הלא ידוּעַ
ציור הטבע הדומם "  Ostentatious still life with self-portrait of the artist in the silver jug כמו ציורי טבע דומם רבים מציג מין ריבוי, כמעט כדומה לריבוי של הטבע, כמו מְחַפֵּשֹ עולם שלם. ה"רקע" הכהה מאד מביע את המשך העולם שלו, אני חושבת. בלי הכרַת כולו. רק חלום הכרַת כולו.                           

  
            
The Dutch burn down the English fleet before ChathamPeter van de Velde


           
                


Richard DiebenkornOcean Park #54, 1972 ריצ׳רד דיבנקורן אושן פרק  54



Ostentatious still life with self-portrait of the artist in the silver jug Abraham van Beijeren -


            





                    



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה