יום חמישי, 4 באוקטובר 2012

”ואם רגיל לקרות


"ואם רגיל לקרות קורא, ואם לאו קורין לפניו"[מסכת יומא במשנה].
קל כל-כך לחשוב על ערבוב הגְזָרות בלשון-חכמים לא כעל טעות אלא כעל פנייה אל הצורות הכמעט נסתרות, היכולות לעלות ממעמקי- השפה. היופי שבערבוב של "לקרוא" בתוך "לקרות" הוא רב כל-כך כשהוא מפציע בתוך לְשון-חכמים, בַּמרחק, אבל כמעט אינו יכול להשפיע על הפנִיות החדשות של השפה העכשווית אל ערבובי-הצורות, וכמעט אינו יכול להשפיע על ההרגשה החזקה שלנו שרבים מן הערבובים החדשים הם טעויות מכוערות.     


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה